Protectia datelor personale si reclamele prin Google

Modul in care utilizezi internetul spune despre tine mai multe decat ti-ai putea imagina. De la site-urile pe care le frecventezi si pana la persoanele cu care vorbesti pe chat, toate actiunile tale online iti creeaza practic un profil virtual cu o personalitate proprie si cu trasaturile de caracter aferente. Desi platformelor pe care le utilizezi le este interzis prin lege sa faca publice datele utilizatorilor lor, trebuie sa stii ca ele pot fi folosite totusi in scopuri publicitare.

Cum te afecteaza pe tine acest lucru? Foarte putin, atata timp cat platformele pe care esti inregistrat respecta legea si clauzele de protectie a datelor. De fapt, exista chiar si o parte buna in asta: folosindu-se de cateva date generale despre tine precum tara de provenienta, limba vorbita, gen, localitate etc., platformele vor putea sa-ti afiseze reclame mai relevante, putand capata astfel un caracter informativ.

Google, spre exemplu, este una dintre cele mai mari platforme din lume care foloseste datele utilizatorilor in scopuri de marketing, dar si pentru a imbunatati anumite procese de functionalitate. Probabil ai observat si tu celebrele anunturi care apar atunci cand faci o cautare pe Google. Ei bine, ele sunt create de catre oamenii de marketing prin Google Adwords si sunt directionate catre public in functie de anumite criterii: cautarea facuta, tara din care se face cautarea, genul persoanei care cauta etc.

Practic, cei care fac reclamele nu au acces la datele tale personale, dar pot programa anunturile in functie de diverse particularitati ale tale, asta daca te regasesti in publicul tinta. Platformele mari sunt extrem de atente insa atunci cand vine vorba de experienta personala a utilizatorilor lor si reglementeaza drastic modul in care livreaza reclamele. Recent, Google a decis sa limiteze numarul anunturilor eliminand anunturile Adwords din dreapta paginii fapt care a provocat cateva nemultumiri in randul oamenilor de marketing. 

Totusi, acest lucru demonstreaza inca o data faptul ca Google lucreaza in mod continuu la imbunatatirea experientei utilizatorilor, aceasta din urma fiind prioritatea numarul 1 atunci cand vine vorba despre politicile platformei.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu