La ce sa fiu atent/a atunci cand calatoresc in afara Romaniei?

Romania este o tara deosebit de frumoasa, o tara care merita vizitata, o tara cu o multime de obiective turistice interesante. Insa, uneori parca simtim nevoia sa mai vizitam si alte tari. Eu de exemplu, anul trecut am fost in Bulgaria la mare. Am fost la mare si in Romania, insa nu se compara cu ce e la bulgari. Am prins o oferta de vacanta de la Q Travel si cu bani putini m-am bucurat din plin. Nu pot spune ca nu mi-a placut la mare in Romania, insa mi-a placut mult mai mult la ei. 

Atunci cand te hotarasti sa iti petreci in alta tara vacanta este nevoie in mod categoric sa tii cont de o serie de aspecte.


Un prim aspect extrem de important tine de documente. In tarile din UE e foarte simplu de mers, deoarece ai nevoie doar de buletin. Insa, nu e la fel atunci cand vrei sa mergi in America, Rusia, Cuba sau in alte tari pentru care ai nevoie de o viza sau de un permis de sedere. Informeaza-te extrem de bine inainte pentru a nu-ti strica inutil toata vacanta.

Un alt aspect important tine de legile din tarile in care mergi. Arunca o privire pe legile care exista in respectiva tara, deoarece altfel poti avea surprize neplacute. Legile nu sunt la fel in toate tarile, fapt pentru care trebuie sa te asiguri de faptul ca le cunosti pentru a le respecta.

Fii extrem de atent/a la bagaje si la acte. Din moment ce ai dupa tine acte si bagaje trebuie sa fii mereu cu ochii pe ele. Incidente neplacute pot aparea si in alte tari. Nu doar in Romania se fura. Daca vrei sa le eviti, fii cu ochii in patru.


Dupa cum bine auzi si tu zi de zi, in anumite tari situatiile sunt destul de tensionate (razboaie, terorism, etc.). Cand iti planifici calatoria, evita tarile cu probleme. Vacanta trebuie sa fie facuta pentru liniste si relaxare, nu pentru a te stresa si mai mult.

Un ultim lucru pe care trebuie sa il ai in vedere tine de bagaje, dar de data aceasta nu de bagajele tale, ci de ale altora. Nu accepta sa transporti bagajele unor persoane necunoscute sau sa iti iei responsabilitatea de a avea grija de ele. In cazul unor evenimente mai putin placute, tu raspunzi de ele.


Vacanta ta poate fi minunata daca tii cont de cele amintite mai sus. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu